چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 8 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
گزارش ویژه پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ، ساعت ۰۹:۲۹:۰۷

با استقرار مدیریت خوردگی محقق می‌شود
کاهش ٣٠ درصدی هزینه‌های خوردگی در صنعت نفت
ایران دریلینگ: استقرار نظام مدیریت خوردگی سبب کاهش ٣٠ درصدی هزینه‌های خوردگی در صنعت نفت می‌شود. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از خبرگزاری شانا، جابر نشاطی، رئیس پژوهشکده حفاظت صنعتی پژوهشگاه صنعت نفت، ٢٥ آبانماه در نشست خبری شانزدهمین کنگره ملی خوردگی و سومین کنگره خوردگی صنعت نفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «منابع علمی نشان می‌دهد که حدود هشت دهم تا پنج درصد تولید ناخالص ملی هر کشور را هزینه‌های خوردگی شامل می‌شود، که این هزینه در ایران سه درصد تولید ناخالص ملی است».

وی با اشاره به این‌که خسارت‌های مستقیم خوردگی هزینه بالایی را به واحدهای صنعتی وارد کرده و یا حتی سبب خسارت‌های جانی نیز می‌شود، افزود: «با این حال نسبت خسارت‌های غیرمستقیم خوردگی چند برابر خسارت‌های مستقیم آن در واحد صنعتی است». رئیس انجمن خوردگی ایران با بیان اینکه در کل دنیا بیش از ٢٠ درصد هزینه‌های خوردگی در صنعت نفت صورت می‌گیرد، تصریح کرد: «مهندسی خوردگی می‌تواند از بروز این هزینه‌ها جلوگیری کند».

نشاطی با اشاره به اینکه استفاده از روش مهندسی خوردگی به‌تنهایی نمی‌تواند از خوردگی در واحد صنعتی جلوگیری کند، افزود: «در جهان الگوی مدیریت خوردگی ارائه شده است که در کنار کنترل خوردگی باید تعریف شود». وی با اشاره به اینکه مدیریت خوردگی می‌تواند خوردگی واحدهای صنعتی را کنترل کند، گفت: «اگرچه چرخه مدیریت خوردگی در صنعت نفت اعمال شد، اما می‌تواند ٣٠ درصد از هزینه‌های خوردگی را کنترل کند».

رئیس پژوهشکده حفاظت صنعتی پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اینکه سند مدیریت خوردگی در سال ٩٣ به امضای وزیر نفت رسید، یادآورشد: «معاونت امور مهندسی وزارت نفت به دنبال اجرایی کردن این سند در صنعت نفت است». وی به عمر مفید تجهیزات واحدهای صنعتی اشاره و اظهار کرد: «خوردگی از عواملی است که از عمر مفید تجهیزات واحد صنعتی می‌کاهد و استفاده از پوشش‌های صنعتی یا افزودن مواد بازدارنده از خوردگی از جمله روش‌های جلوگیری از خوردگی است که می‌تواند سبب افزایش عمر قطعات در صنعت شود».

نشاطی با اشاره به این که در پژوهشکده حفاظت صنعتی پژوهشگاه صنعت نفت نیز فعالیت‌های بسیاری در حوزه خوردگی انجام شده است، افزود: «نرم‌افزارهای ارزیابی ریسک خطوط لوله، پایش خوردگی، هزینه‌های مدیریت خوردگی و مدیریت پایش‌ها از جمله دستاوردهای پژوهشگاه در این زمینه است». رئیس پژوهشکده حفاظت صنعتی پژوهشگاه صنعت نفت ادامه داد: «به این منظور، شانزدهمین کنگره ملی خوردگی و سومین کنگره خوردگی در صنعت نفت با محوریت مدیریت خوردگی قرار داده شد که اجرا شدن آن برای کشور بسیار مفید خواهد بود».

شانزدهمین کنگره ملی خوردگی و سومین کنگره خوردگی در صنعت نفت سوم تا پنجم آذرماه امسال در سالن همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد.


  کد خبر : 774
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :